Nieuwe rector GGH Gemeentelijk Gymnasium Hilversum

HILVERSUM, 15 APRIL 2021 – Het Gemeentelijk Gymnasium Hilversum heeft met ingang van het nieuwe schooljaar mevrouw drs. Ilja Klink MEd benoemd tot rector van de school. Zij volgt in deze functie Sjoerd van de Berg op, die aan het einde van het schooljaar afscheid neemt van het GGH.

Ilja Klink is op dit moment in dienst bij de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag. Daarvoor werkte zij bij de Inspectie voor het onderwijs. Eerder was zij directeur van de Nederlandse School, lid van de jury Excellente Scholen en rector van het Hyperion Lyceum. Ze begon haar loopbaan als docent Engels aan het Barlaeus Gymnasium.

Het bestuur ziet, samen met de Benoemingsadviescommissie en de MR, in Ilja Klink een bevlogen en inspirerende rector die met respect voor het verleden richting kan geven aan de toekomst van de school.

Ilja Klink start haar werkzaamheden op GGH op 1 augustus 2021. Tot die tijd blijft Sjoerd van de Berg in functie.