Gender-Sexuality Alliance (GSA)

Sinds 2015 is er een GSA (gender-sexuality alliance) op onze school. Het doel van deze organisatie is om gezamenlijk een veilige omgeving te creëren op school voor hen die zich identificeren met LGBTQ+.

SLGBTQ+ is een term die staat voor lesbian, gay, bisexual, transgender, queer/questioning and +. Aangezien het onmogelijk is om al de verschillende seksualiteiten en identiteiten in een korte term samen te vatten wordt de plus eraan toegevoegd. Voor een goede sfeer is het nodig dat zij die zich hiermee identificeren er veilig voor uit kunnen komen en dat er mensen zijn op wie ze kunnen terugvallen wanneer ze zich onzeker voelen.

Om het gevoel van saamhorigheid te versterken krijgen alle eersteklassers in de oriëntatieperiode een kleine voorlichting van het bestaan van de GSA en wat deze doet. Alle tweedeklassers krijgen in het kader van seksuele voorlichting een gastles van het COC over LGBTQ+. In de vierde klas wordt nogmaals uitgebreid over het scala aan identiteiten gesproken. Daarnaast doen we jaarlijks mee met enkele nationale evenementen rondom dit thema, zoals Paarse Vrijdag. Dit is een dag waarop iedereen wordt gevraagd paars te dragen, om zo solidariteit te tonen met iedereen die LBGTQ+ is (elk jaar de tweede vrijdag van december).

Deze evenementen organiseren kunnen we niet alleen. Daarom worden we ondersteund door enkele docenten. De GSA zelf bestaat uit leerlingen van verschillende leerjaren. Iedere leerling mag lid worden van de GSA, ongeacht geaardheid en genderidentiteit. Voor al je vragen over identiteit of seksualiteit, kun je ons mailen of een bericht via Instagram sturen. Als je dat niet prettig vindt mag je natuurlijk ook altijd één van ons aanspreken. Dit kan in de gang maar ook op vrijdag in de grote pauze in lokaal 310. Als je graag wilt bijdragen aan de GSA, horen we dat graag. Bezoek ook de Instagram pagina van de GSA.

Hartelijke groet,

Jules Arends, Blom Bezemer, Djoeke Bisschop, Lydeke Boot, Suzanne van Buren, Mare Camfferman, Joey Carter, Lira van Dinther, Elliott Eerenberg, Stef Graafsma, Isa de Groot, Maran Gross, Sebastiaan van der Haven, Renske Hettinga, Sue Hoffer, Anna Jansen, Viviënne Jooren, Yuri de Jong, Anna Kamphuis, Jet Kegge, Eva Klay, Marte Koelstra, Pey Kliphuis, Wout Koekoek, Fleur Lankester, Noor Langendijk, Zoë de Leeuw, Fay Looman, Daan Lyklema, Marias Meeter, Janneke van Mens, Evi Nieuwendijk, Nora Olde, Tijn Parmentier, Aïsha Piet, Fleur Pijnenburg, Milan Reinds Winters, Christiaan van Rhoon, Isobel Robertson, Storm Rombout, Linde Rongen, Devon Schwenke, Marleen Smit, Elin Stokman, Fee Swart, Elvira Tuinstra, Jessica Tuinstra, Daniëlle Valk, Jules Vonhof, Eva Wagener, Mechteld van Weede, Luce Wijma, Floor Zijm

Secretariaat

info@ggh.nu