Collegetour Afsluitdijk

Afgelopen week bezocht een groep van onze leerlingen met de Collegetour Gooi- en Vechtstreek de Afsluitdijk. Samen met de vier andere deelnemende scholen kregen zij een rondleiding bij Van Oord en BAM infra.

Hierbij een verslag door Jochem van Andel

"Dinsdag 27 september mochten wij met school naar de Afsluitdijk. Dit was superleuk! We verzamelden met z'n allen voor het ROC, waar we gezellig konden bijkletsen totdat de bus was gearriveerd. De busrit was allesbehalve saai en irritant; wij hadden het druk genoeg met praten, spelletjes en lol. Wel moest de bus nog langs andere scholen om leerlingen op te halen, waardoor we ook andere delen van Nederland zagen en veel nieuwe leuke mensen konden ontmoeten. Eenmaal aangekomen op de Afsluitdijk werden we aangenaam ontvangen door "levvel": een samenwerking van Van Oord en BAM. Hier kregen we een uitgebreide presentatie over het grote project van de Afsluitdijk, het verleden, de bedrijven en hoe deze opereren. Wij hebben hier veel geleerd over de grootte van zo'n megaproject. Het verraste ons hoeveel mensen, bedrijven, geld en grondstoffen hierbij betrokken zijn. Na de presentatie was er een kahoot quiz waarin we veel lol hadden en er voor de winnaars prijzen waren. Toen dit allemaal was afgelopen kregen we een tour van de Afsluitdijk waarbij er een tourguide was die ons uitlegde hoe dit alles werkte, we kregen met onze eigen ogen de ware grootte van deze enorme dijk te zien. Wij vonden dit heel leuk en leerzaam en vonden het jammer dat het al was afgelopen. Een geslaagd uitje."