Juniorgymnasium

Junior Gymnasium: groep-8-leerlingen krijgen les van GGH-leerlingen

Zit jij in groep 8 en krijg jij VWO-advies? Volg dan binnenkort les op het GGH!

Vanaf 1 december organiseren wij een lessenserie van 6 lessen op vrijdagmiddagen bij ons op het Gemeentelijk Gymnasium, gegeven door bovenbouwleerlingen. In een klein groepje krijg je drie lessen over de Griekse goden en helden en het Griekse alfabet en de andere drie lessen ga je proefjes doen in ons lab!

Wat zijn het precies voor lessen, en waarom zijn ze zo bijzonder?

Het Junior Gymnasium is begonnen als een samenwerking tussen basisscholen (PO) en middelbare scholen (VO). In dit project werken wij als middelbare school dus samen met verschillende basisscholen uit de buurt. Of beter gezegd: onze leerlingen werken samen met basisschoolleerlingen.

Als leerling uit groep 8 word je ingedeeld in een groepje van vier of vijf leerlingen van verschillende basisscholen. Met dat groepje volg je die zes vrijdagmiddagen steeds samen les. Op die manier leer je dus alvast andere leerlingen kennen die je misschien later op de middelbare school ook weer gaat tegenkomen. Vorige keer deden er meer dan 150 leerlingen uit groep 8 mee. En… de lessen worden niet gegeven door docenten, maar door leerlingen van het Gemeentelijk Gymnasium! Het gaat om leerlingen uit de bovenbouw. Zij zijn dus meestal 15, 16 of 17 jaar oud en hebben zich speciaal opgegeven om aan jullie les te mogen geven. Zo krijg je dus les van iemand die weet hoe wij hier op school werken en je uit eigen ervaring kan vertellen hoe het is om leerling op het GGH te zijn. Wie weet geef jij deze lessen over een aantal jaar wel zelf!

De lessen van het Junior Gymnasium zijn van vrijdag 1 december tot en met vrijdag 26 januari, elke keer van 14.30 uur tot 16.00 uur. Op 22 december is er geen les vanwege de kerstvakantie.

Interesse?

Schrijf je hier in om deel te nemen aan het Junior Gymnasium.

Opmerking: Het is in principe de bedoeling dat je alle 6 de lessen volgt, aangezien er een bepaalde opbouw in de lessen zit. Mocht je één of hooguit twee keer echt niet aanwezig kunnen zijn, dan kun je je nog steeds inschrijven. Laat dan wel even bij de start van de lessen aan de begeleider van jouw groepje weten wanneer je afwezig zult zijn.

Inschrijven kan t/m 30 november 2023 maar vol = vol dus wacht niet te lang!

Vragen?

Nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met mevrouw Kamman, conrector onderwijs van het GGH en coördinator van dit project: kamman@ggh.nu